رشته های کنکور

آزمون عملی بازیگری

آزمون عملی بازیگری

اساتید آزمون عملی بازیگری

استاد شکیبا بهرامیان

استاد شکیبا بهرامیان

استاد طاهره هزاوه

استاد طاهره هزاوه

استاد کیهان پرچمی

استاد کیهان پرچمی

استاد اشکان خیل نژاد

استاد اشکان خیل نژاد

جهت ثبت نام در کلاس های آزمون عملی طراحی صنعتی و یا مشاوره رایگان با شماره 09923083794 تماس بگیرید.

در این مقاله می‌خواهیم چکیده از نحوه و نیازات آزمون عملی هنر رشته بازیگری را همچون روزمه، هزینه آزمون، زمان برگزاری آزمون، منابع و سوالات داوران را در اختیار شما قرار دهیم.

قبل از حضور در آزمون عملی بازیگری رزومه یا کارنامه هنری داشته باشیم؟

درست است که ما قبل از شروع آزمون عملی بازیگری، رزومه یا کارنامه هنری خود را آماده کنیم. رزومه‌ی ما می‌تواند در زمینه‌ی بازیگری، کارگردانی، کارهای سینمایی، نقاشی، مجسمه‌سازی،طراحی پوستر، عکاسی، نوشتن شعر یا نمایشنامه و… باشد.

شما حتی می‌توانید از دیگر کارهای غیرهنری از جمله حرفه‌ی ورزشی که در آن مفتخر به کسب مدال شده‌اید به رزومه خود اضافه کنید. جمع‌آوری رزومه و کارنامه‌هنری باعث می‌شود که دید داورها نسبت به شما مثبت‌تر شود.

میزان تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

همان‌گونه که اطلاع دارید رشته بازیگری در اکثر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبا الزام است که آزمون عملی آن را داده باشید. آزمون عملی هنر درحال حاضر طبق گفته سازمان سنجش، ۴۰ درصد تاثیر مستقیم بر نتایج نهایی کنکور دارد.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

بعد از طی کردن مرحله‌ی اول کنکور هنر یعنی مرحله‌ی کنکور تئوری، سازمان سنجش برای ثبت‌نام آزمون‌های عملی در سامانه خود اعلام می‌کند. که تقریبا هرسال از ۱۳ تیر تا ۱۹ تیر اعلام می‌شود تا داوطلب برای ثبت‌نام آزموهای عملی شرکت کند.

هزینه ثبت نام + نحوه پرداخت هزینه

پرداخت هزینه هر آزمون عملی در سامانه جامع آزمون سراسری سازمان سنجش امکان‌پذیر است. هزینه آزمون‌ها هر سال تغییر می‌کند و تاکنون سازمان سنجش از هزینه‌های آزمون عملی ۱۴۰۳ اطلاعاتی در دسترس ما قرار نداده است اما هزینه‌ هر آزمون در سال ۱۴۰۲ به ۷۵۰ هزار تومان بود.

زمان برگزاری کنکور عملی بازیگری

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ براساس رشته، جنسیت داوطلب و حرف اول نام‌خانوادگی آن‌ها متفاوت می‌باشد. چند روز قبل از برگزاری آزمون عملی بازیگری اگر ثبت‌نام شما موفق شده باشد، از طریق پیامک یا سامانه سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون‌های عملی را اعلام می‌کنند.

مشاهده ویدئو در آپارت: https://www.aparat.com/v/uhAfm

نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور رشته بازیگری

داوطلب‌ین رشته بازیگری در محل برگزاری آزمون عملی طبق ساعت درج شده حضور داشته باشید و بعد از پر‌کردن فرم پرسش‌نامه که سوالاتی از جمله رمان، نمایشنامه، فیلم که اخیرا خوانده‌اید یا دیده‌اید و همچنین آخرین اجراهایی که دیده‌اید با ذکر رزومه‌کاری شخصی‌تان فرم را به مسئول آنجا تحویل می‌دهید و بعد از دقایقی با مسئول به ساختمان نگارخانه می‌روید و به نوبت وارد سالنی میشوید که الزامیست کارت ورود به جلسه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید تا بتوانید به سالن انظار بروید. در سالن انتظار  با تعدادی باکس روبرو میشوید که در هر باکس از یک تا سه نفر داور حضور دارد. و طبق خالی بودن باکس‌ها در آن لحظه و به ترتیب نوبت وارد باکس آزمون عملی بازیگری می‌شوید.

محل برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته بازیگری

آزمون عملی بازیگری هر سال در دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب تهران برگزار می‌شود.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر بازیگری

نتایج آزمون عملی بازیگری بعد از اعلام نتایج رتبه تئوری و همچنین بعد از ثبت کردن دفترچه انتخاب رشته با جواب نهایی کنکور  سال ۱۴۰۳ یعنی با ذکر دانشگاه پذیرفته شده و درصد آزمون‌های عملی اعلام می‌شود.

منابع آزمون عملی کنکور هنر بازیگری

آزمون عملی بازیگری منابع مشخصی ندارد اما نیاز است که شما از قبل نمایشنامه‌های مختلف از نمایشنامه‌نویسان برجسته و همچنین رمان‌های برجسته نویسندگان برجسته ادبی بخوانید.

نیاز است که تسلط کامل را بر متن،موضوع، داستان، سبک و زندگی هنری نویسنده داشته‌باشید. لزوما از نمایشنامه‌ها اگر تئاترهایی اجرا میشود آنها را چه به صورت زنده و چه به صورت فیلم تئاتر ببینید و همه چی آن را از جمله حرکت بازیگران،طراحی صحنه، دیالوگ ‌خوانی تحلیل کنید.

پیشنهاد ما این است که از سبک‌های مختلف نمایشنامه و رمان از نویسندگان مختلف و برجسته بخوانید کتاب‌هایی همچون مبانی بازیگری بلا مرلین را مطالعه کنید.

سوالات آزمون عملی کنکور بازیگری کارگردانی

در باکس بازیگری کارگردانی، شما با یک یا سه داور روبرو میشوید که سوال هریک از داوران برای هر فرد متفاوت است اما اکثر سوال‌های آنها راجب کارهایی است که کرده‌اید و نمایشنامه و کتاب‌هایی است که خوانده‌اید.

شما بایستی به کتاب‌ها و نمایشناگه‌هایی که نوشته‌اید مسلط باشید تا در سوال‌های گوناگون‌آکها سردرگم نشوید. اگر کاری را اجرا کرده‌اید و یا در پشت صحنه تئاتری کار کرده‌اید و نامتان در پوستر بود، بهتر است که پوستر را با خود ببرید‌.

شما از قبل بهتر است که اتودی را از نمایشنامه‌ای آماده کرده باشید که قبل از هرچیزی اطلاعات کافی راجب نویسنده، نمایشنامه، داستان و سبک اتودتان را داشته باشید.داوراها اکثرا سعی دارند که با سوالاتشان شما را به حاشیه ببرند که شما باید  زیرکانه جواب سوال را به نمایشنامه‌ها و کتاب‌ها و فیلم‌هایی نوشته‌اید ربط بدهید.

کلاس های آزمون عملی بازیگری هنریون و نتایج

گروه هنری هنریون هر سال با بهترین استادها کلاس‌های آزمون عملی هر رشته‌ای را برگزار می‌کند. طی چند سال اخیر بیش از صدها نفر هنرجو با شرکت در کلاس‌های آزمون عملی بازیگری هنریون درصد‌های فوق‌العاده را کسب کرده‌اند.

هنریون همیشه امید دارد که هنرجوها را به نقطه‌صد برساند که خوشبختانه این امید نتیجه‌ساز بوده است‌. در کلاس‌ها‌ی بازیگری هنریون، اساتید با شما نمایشنامه و فیلم تئاترها را تحلیل می‌کنند و قبل از شروع کلاس شما توسط یک نفر حرکات با بدن را دارید تا بدن آماده باشد برای تمرینات کلاسی و سپس تمریناتی هم برای گفتمان و هم برای بدن خواهید داشت و نیز استاد بازیگری نحوه اجرا اتود انتخاب شده شما را با نکات دقیق و اصولی به شما پیشنهاد  میدهد و هز جلسه تمرینات مختلفی خواهید داشت و بیشتر بر روی اتودهای شما کار خواهند کرد.

در این مقاله از آموزشگاه کنکور هنریون تلاش کردیم که به صورت کامل آزمون عملی بازیگری را معرفی کنیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله رشته بازیگری مراجعه کنید.

چگونه با تیم هنریون مشاوره بگیریم؟

کافیه تو دایرکت هنریون یا تلگرام پی ام بدید و شرایط مشاوره کنکور هنر و ثبت نام در کلاس های کنکور هنر رو بپرسید. اگر هم به اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتونید با شماره 09923083794 تماس بگیرید.(صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود)

 برای ثبت نام به آیدی تلگرام هنریون به نشانی honarioonf@ یا به پیج اینستاگرام هنریون به آدرس honarioon.group دایرکت بدید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها