رشته های کنکور

رشته های کنکور هنر

رشته های کنکور هنر

کنکور هنر همواره یکی از جذاب ترین کنکور های سراسری سازمان سنجش بود. یکی از دلایلی که باعث جذابیت کنکور می شود، شناور بودن آن است که باعث می شود داوطلبان بتوانند از تمامی زیر گروه ها، در این کنکور شرکت کنند. همچنین بعد از قبولی میتوانید در رشته های مختلف هنری در دانشگاه ادامه تحصیل دهید.
در ادامه می توانید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر را مشاهده بکنید که در صفحه ۴۰ و ۴۱ لیست تمامی رشته های ارائه شده موجود است؛ در مقالات سایت هنریون توضیح بسیار مفصلی درباره رشته های پرطرفدار کنکور هنر داده شده و درباره رشته ها به صورت کامل صحبت شده اما در این مقاله هک یک لیست کلی از رشته های پرطرفدار و پر متقاضی کنکور هنر ارائه می‌دهیم.

پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر

بازیگری، سینما(رشته های زیرگروه نمایش )، گرافیک، نقاشی، طراحی صنعتی، طراحی لباس، طراحی پارچه و موسیقی جزو رشته های پر طرفدار هنر هستند؛ بقیه ی رشته ها همچون کتابت نگارگری، صنایع دستی و… نیز متقاضیان خاص خود را دارند.

رشته های هنری پولساز در ایران

این که به صورت مشخصی اشاره بکنیم که یک رشته هنری پولساز است و دارای بازار کار خوبی است، خیلی منطقی به نظر نمی آید. چون به صورت کلی خلاقیت و میزان تلاش ما در یک رشته و برآورد تقاضای جامعه و نیاز مردم و بازار، رابطه مستقیمی با کسب درامد و پولسازی شما دارد. البته با در نظر گرفتن برخی عوامل، رشته های زیر در حال حاضر جزو رشته های پر تقاضایی هستند که بازار کار مناسبی دارند:

  1. طراحی لباس و پارچه
  2. طراحی صنعتی
  3. سینما
  4. عکاسی
  5. گرافیک

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

هنر شاخه های زیادی برای مهاجرت دارد که شامل شاخه های موسیقی، رقص، تئاتر و نمایش، ادبیات و هنر های تجسمی است. البته به صورت کلی رشته ای که دارای درآمد مطلوب و مورد نیاز جامعه کشور هدف باشد، در اولویت بهتری قرار می‌گیرد.

۱.طراحی گرافیک

این رشته چند سالی است که به تقاضای دائمی بازار های خارجی تبدیل شده و دارای مدرک تحصیلی با ارزشی است که می توانید در اکثر کشور های پیشرفته با کارفرمای مربوطه همکاری کنید. همچنین این رشته تقریبا در تمامی دانشگاه های هنری رتبه برتر دنیا ارائه می شود و همین دلایل باعث شده این رشته به یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تبدیل شود.

۲.هنرهای دیجیتال

این رشته گرایش های مختلفی را همچون تکنیک های دیجیتال هنری، عکاسی دیجیتال، مدل سازی سه بعدی و… پوشش می دهد. فراوانی زیرشاخه ها، مهم ترین دلیلی است که این رشته را باید جزو مهم ترین رشته ها برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور بدانیم.

۳. هنر و مطالعات هنر

یکی از اصلی ترین رشته هایی که باعث افزایش دانش اساسی ما در هنر می شود، همین رشته است که علاقه مندان خاص خود را دارد، گستردگی فراوان منابع مطالعاتی، شرایط محیطی مطلوب در کشور های اروپایی و کلیت وسیع اطلاعات، سال هاست که این رشته را به گزینه جذابی برای مهاجرت تبدیل کرده است

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوی
سوی
6 ماه قبل

سلام ،دفترچه کنکور 1403رو از کجا بابد تهیه کنم ؟مبتدی ام نمیدونم هیچی