قبولی در اکثر رشته های گروه آزمایشی هنر منوط به شرکت در آزمون عملی هنر آن رشته میباشد، یعنی هر داوطلب بعد از شرکت در جلسه کنکور هنر و در بازه ی زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، نسبت به خرید کارت شرکت در جلسه آزمون عملی اقدام میکند و مطابق با برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش در روز مقرر در آزمون شرکت میکند. آزمون عملی یکبار در سال برگزار میشود و هر داوطلب فقط میتواند در دو آزمون عملی  شرکت کند؛ نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با آن رشته محاسبه خواهد شد.

ثبت نام ورکشاپ های تخصصی آزمون عملی هنر

جهت پیش ثبت نام و مشورت رایگان کافیست نام و نام خانوادگی + شماره + رشته را به برای تلگرام هنریون ارسال کنید.

آیدی تلگرام هنریون: honarioonf@

پیج اینستاگرام هنریون: honarioon.group@

(شروع کلاس‌ها هفته سوم آذر ماه)

  • حضوری و آنلاین
  • ظرفیت محدود
  • خوابگاه برای بچه‌های شهرستان

 

نتایج درخشان سال گذشته

آزمون عملی کنکور هنر چیست؟

برای قبولی در بیشتر رشته های کنکور هنر علاوه بر آزمون تئوری نیاز به شرکت در آزمون عملی(کنکور عملی) دارید. این آزمون پس از برگزاری کنکور تئوری و طبق اعلام سایت سنجش در زمانی معین برگزار می شود.

داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به صورت جداگانه از طریق سایت سنجش در آزمون رشته ی مورد نظر خود اقدام کنند.

برای مثال اگر رشته ی هدف شما موسیقی،بازیگری،نقاشی،طراحی لباس،مجسمه سازی،طراحی صنعتی و … است برای شرکت در این رشته ها باید آزمون عملی مورد نظر آن را ثبت نام کنید.

به عنوان مثال درس خلاقیت نمایشی در زیر گروه نمایش دارای ضریب ۴ بود، بنابرین آزمون های عملی مربوط به زیر گروه نمایش هم دارای ضریب ۴ بودند. اما بنابر تغییرات صورت گرفته توسط سازمان سنجش، آزمون عملی در کنکور هنر 1402 دارای ضریب 12 خواهد بود، یعنی افزایش سه برابری نسبت به سالهای قبل، که خود همین مسئله نشان دهنده اهمیت بسیار بالای آزمون عملی در کنکور هنر امسال است. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با آن رشته محاسبه خواهد شد. فقط داوطلبانی میتوانند رشته های دارای آزمون عملی را انتخاب کنند که در آزمون عملی آن رشته شرکت کرده باشند. بنابراین اگر متقاضی یکی از رشته های دارای آزمون عملی گروه هنر باشید اما در زمان مقرر در آزمون عملی آن رشته شرکت نکره باشید، امکان قبولی در آن رشته را نخواهید داشت.

هرسال پس از برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش بازه ای را برای ثبت نام آزمون عملی رشته های مختلف اعلام میکند، آزمون عملی رشته های مختلف تقریبا یک ماه تا یک ماه و نیم بعد از کنکور برگزار میشود که زمان و مکان آن متعاقبا ازسوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور عملی هنر

ثبت نام آزمون عملی رشته های با آزمون هر سال بعد از برگزاری کنکور تئوری آغاز میشود که تاریخ آن متعاقبا از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

تاریخ آزمون عملی هنر

آزمون عملی رشته های مختلف از حدود یک ماه تا یک ماه و نیم بعد از برگزاری کنکور تئوری برگزار میشوند که روز، ساعت و مکان دقیق برگزاری هر آزمون توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

نمره آزمون عملی کنکور هنر

نمره آزمون عملی برای تمامی رشته ها از ۱۰۰ محاسبه میشوند. آزمون عملی کنکور هنر در سال های گذشته، ارزشی برابر با یک درس تخصصی مربوط به همان آزمون عملی را داشت. به عنوان مثال درس خلاقیت نمایشی در زیر گروه نمایش دارای ضریب ۴ بود، بنابرین آزمون های عملی مربوط به زیر گروه نمایش هم دارای ضریب ۴ بودند. اما بنابر تغییرات صورت گرفته توسط سازمان سنجش، آزمون عملی در کنکور هنر 1402 دارای ضریب 12 خواهد بود، یعنی افزایش سه برابری نسبت به سالهای قبل، که خود همین مسئله نشان دهنده اهمیت بسیار بالای آزمون عملی در کنکور هنر امسال است. نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با آن رشته محاسبه خواهد شد.

میزان تاثیر آزمون عملی در کنکور هنر 1402

در گروه آزمایشی هنر، آزمون عملی یکبار در سال برگزار میشود و هر داوطلب فقط میتواند در دو آزمون عملی  شرکت کند. آزمون عملی کنکور هنر در سال های گذشته، ارزشی برابر با یک درس تخصصی مربوط به همان آزمون عملی را داشت. به عنوان مثال درس خلاقیت نمایشی در زیر گروه نمایش دارای ضریب ۴ بود، بنابرین آزمون های عملی مربوط به زیر گروه نمایش هم دارای ضریب ۴ بودند. اما بنابر تغییرات صورت گرفته توسط سازمان سنجش، آزمون عملی در کنکور هنر 1402 دارای ضریب 12 خواهد بود، یعنی افزایش سه برابری نسبت به سالهای قبل، که خود همین مسئله نشان دهنده اهمیت بسیار بالای آزمون عملی در کنکور هنر امسال است.

 نمره آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته های مرتبط با آن رشته محاسبه خواهد شد. فقط داوطلبانی میتوانند رشته های دارای آزمون عملی را انتخاب کنند که در آزمون عملی آن رشته شرکت کرده باشند. . طبق مصوبه ی سازمان سنجش، رشته های زیر دارای آزمون عملی بوده و مابقی رشته ها آزمون عملی ندارند.

مجموعه عنوان رشته
8 آهنگسازی
9 بازیگری
10 طراحی صحنه
11 نمایش عروسکی
12 عکاسی
13 سینما
مجموعه عنوان رشته
2 طراحی صنعتی
3 ادیبات نمایشی
4 مجسمه سازی
5 نوازندگی موسیقی جهانی
6 نوازندگی موسیقی ایرانی
7 کتابت نگارگری
مجموعه عنوان رشته
1 نقاشی
ارتباط تصویری
طراحی پارچه
طراحی لباس
آموزش هنر
 گرافیک

با شرکت در یک آزمون عملی مجاز خواهید بود تمام رشته های گروه اول را انتخاب کنید.

رشته های بدون آزمون عملی

طبق مصوبه ی سازمان سنجش، رشته‌های جدول بالا دارای آزمون عملی بوده و مابقی رشته ها آزمون عملی ندارند.

ضرایب کنکور: ضرایب درسی در کنکور هنر نسبت به سال های قبل دچار تغییرات قابل توجهی شده است اما تاثیرات این ضرایب با توجه به محاسباتی که توسط موسسه هنریون صورت گرفته بدین شکل است :

تاثیر آزمون عملی در کل فرآیند کنکور به میزان۴۰ درصد، حدود ۳۷ درصد کل تاثیر مربوط به درس درک عمومی هنر خواهد بود و باقیمانده  بین دروس درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری تقسیم خواهد شد. نتیجه اینکه آزمون عملی و درک عمومی هنر بیشترین تاثیر را در کنکور هنر خواهند داشت.

برای راحتی کار شما، اهمیت موارد درسی به ترتیب ضریب  اولویت بندی شده تا شما تصمیم گیری عاقلانه تری در مطالعه خود برای کنکور ۱۴۰۲ داشته باشید. این اولویت بندی به شرح زیر است:

  1. آزمون عملی
  2. مباحث تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر جهان که مربوط به درس درک عمومی هنر می شوند
  3. درک عمومی ریاضی فیزیک
  4. خلاقیت تصویری
  5. خلاقیت نمایشی
  6. خواص مواد، خلاقیت موسیقی و  ترسیم فنی ( دارای اهمیت یکسان)

لازم به ذکر است که از کنکور هنر 1402 زیر گروه ها بطور کلی حذف شده اند و دیگر شاهد زیر گروه های چهارگانه و ضرایب مختلف درسی نخواهیم بود و دروس مختلف در تمامی رشته ها دارای ارزش یکسانی خواهند بود.

شرکت نکردن در ازمون عملی

فقط داوطلبانی میتوانند رشته های دارای آزمون را انتخاب کنند که در آزمون عملی آن رشته شرکت کرده باشند. بنابراین اگر متقاضی یکی از رشته های دارای آزمون عملی گروه هنر باشید اما در زمان مقرر در آزمون عملی آن رشته شرکت نکره باشید، امکان قبولی در آن رشته را نخواهید داشت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها