اخبار, وبلاگ

تاثیر عمومی ها در کنکور هنر

تاثیر عمومی ها در کنکور هنر

از تغییرات اعمال شده از سوی سازمان سنجش از سال ۱۴۰۲، حذف دروس عمومی از کنکور تئوری و تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی امتحانات نهایی سال دوازدهم است.
یکی از بزرگترین دغدغه های فکری برای تمام متقاضیان کنکور هنر نحوه ایجاد سوابق، ترمیم و تاثیر سوابق در جواب نهایی کنکور است برای کنکور هنر نمرات پنج درس عربی، ادبیات فارسی، دینی، زبان و سلامت و بهداشت اهمیت دارد.

میزان تاثیر عمومی ها در کنکور هنر

طبق اخبار منتشر شده از سوی سازمان سنجش پنج درس عمومی(زبان ، عربی ، ادبیات ، سلامت و بهداشت ، دینی ) با تاثیر ۲۸ درصد در کنکورهنراعمال میشود.
در واقع ۲۸ درصد کل کنکور شمارا شامل میشود و یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که برای فراگیری عمومی ها زمان مناسبی را اختصاص دهید.
کنکور هنر دارای سه بخش تئوری، عملی(با ضریب ۱۲) و عمومی(۲۸ درصد) است، علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های خوب کشور باید برای هر سه بخش را مدیریت کنند تا نتیجه ی مطلوب را کسب کنند.
سوابق تحصیلی میتواند رتبه ی شمارا جا به جا کند هرچقدر که نمره ی بالاتری دریافت کنید شانس بیشتری برای قبول شدن در دانشگاه هایی مثل تهران و هنر دارید.

روش ایجاد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان هنرستان و کارودانش

امتحانات سال دوازدهم این دانش آموزان به صورت نهایی برگزار نمیشود لازم است که برای ایجاد سوابق تحصیلی به مدرسه خود مراجعه و ثبت نام کنند.
مرجع امتحانات برخی از دروس مثل زبان، عربی، ادبیات فارسی کتاب های مخصوص رشته ی تجربی و ریاضی است، بهتر است که شما کتاب ها را تهیه کنید و از همان ابتدا برای دروس عمومی زمان بگذارید.
امتحان دروس دینی و سلامت و بهداشت از همان کتاب های سال دوازدهم هنرستان گرفته میشود.
افرادی که دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم سال های قبل را دارند باید حتما برای ایجاد سوابق تحصیلی اقدام کنند در غیراین صورت تراز سوابق تحصیلی آن ها در سازمان سنجش منفی میشود.

آیا رشته های نظری به ایجاد سوابق تحصیلی نیاز دارند؟

امتحان ترم دوم دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های نظری همیشه به صورت نهایی برگزار شده است و لزومی ندارد که برای ایجاد سوابق اقدام کنند.
فقط لازم است که تا روز امتحانات نهایی برای هر پنج درس زمان کافی را بگذارند.

ترمیم معدل برای پشت کنکوری ها

افرادی که پشت کنکوری هستند یا دیپلم نظام قدیم را دریافت کرده اند و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید برای ترمیم معدل به مدرسه ایی که دیپلم خود را دریافت کرده اند مراجعه کنند، پس از آن مدرسه آن هارا به یکی از مدارس بزرگسال همان ناحیه ایی که تدریس کرده اند ارجاع میدهد و مراحل ثبت نام را در آن مدرسه پیگیری میکنند.
پس از ثبت نام تاریخ ، روز و ساعت امتحانات مشخص و اطلاع رسانی میشود. حتی اگر شما دیپلم نظام قدیم را دریافت کرده اید و نمرات خوبی هم کسب کرده اید بهتر است که برای ترمیم نمرات خود اقدام کنید.

نمرات کل سال یا فقط ترم دوم؟

منظور از امتحان نهایی، نمراتی است که شما در ترم د‌وم (خرداد ماه) دریافت میکنید، که برای این امتحانات معمولا حوزه هایی را برای شما مشخص میکنند و زمان و روز ، تاریخ را به شما اعلام میکنند.
پس تنها چیزی که برای سوابق تحصیلی شما اهمیت دارد نمراتی است که در برگه ی امتحانی خردادماه دریافت میکنید.
با توجه به ضریب دروس، سازمان سنجش آن هارا بررسی میکند و تراز کنکور و سوابق تحصیلی را در زمان مشخص به شما اعلام میکند.
رتبه ی کنکور شما میانگین تراز سوابق تحصیلی و کنکور تئوری است، البته برای کنکور هنر در نهایت با سنجیدن کنکور تئوری، عملی و سوابق تحصیلی وضعیت پذیرش شما در دانشگاه مشخص میشود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها