رشته های کنکور, وبلاگ

رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر

با توجه به اهمیت صنعت فلزات گرانبها در جهان امروز و گرایش روزافزون همه کشورها، از طرفی با توجه به قدمت چندهزار ساله ایران در صنعت جواهرات، رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات یکی از زمینه‌های بالقوه برای رشد اقتصادی کشور است که ظرفیت بالایی برای ورود نیروی کار ماهر و خلاق در آن وجود دارد..

اهمیت رشته

دانشجویان این رشته با آموزش های که در دوران تحصیل خود می بیند، سعی می کنند با خلق طرح های جدید نیاز متقاضیان را رفع کنند. این صنعت در ایران به دلیل داشتن قدمت چند هزار ساله، به عنوان یکی از زمینه ها در جهت رشد اقتصادی کشور به حساب می آید. هدف از تربیت دانشجویان این رشته آموزش و تربیت نیروهای خلاق برای افزایش کیفیت ساخت و گسترش تولید است.

این دانشجویان در دوران تحصیل آموزش می بینند که چگونه از سنگ های قیمتی، فلزات گرانبها، کریستال و …، برای انگشت، دست و پا محصول ایجاد کنند.

توانایی های لازم

برای تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهر، علاوه بر اینکه باید ذوق و علاقه هنری داشته باشید، باید به درک  درستی از امور فنی مثل نحوه برش، شکل دادن، پرداخت و جوشکاری و .. برسید. می توان گفت که این رشته آمیزه ای از هنر و صنعت است و به همین خاطر باید آشنایی کافی با کار با نرم افزار های طراحی داشته باشید؛ مانند نرم افزار های راینو،ماتریکس و زیبراش.

دروس دانشگاهی این رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر

  • دروس اصلی

متالورژی فلزات قدیمی، کارگاه مدلسازی، کارگاه زرگری ۱، کارگاه زرگری ۲، کارگاه ریخته گری ۱، کارگاه ریخته گری ۲، کارگاه مرصع کاری و جواهر نشانی، کارگاه عملیات تکمیلی، مدلسازی رایانه ای جواهرات ۱، مدلسازی رایانه ای جواهرات ۲، مدلسازی رایانه ای جواهرات ۳، مدلسازی رایانه ای جواهرات ۴، تاریخچه جواهرات ایران و جهان، تاریخ مد و پوشاک، نمادها و نشانه ها در طراحی زیورآلات، جواهرات سیمی و مهره ای، تکنیک های خلاقیت و ارائه ایده.

  • دروس پایه

کارگاه طراحی پایه، کارگاه طراحی تخصصی۱، کارگاه طراحی تخصصی ۲، مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه حجم سازی، تاریخ هنر ایران و جهان، عکاسی، هندسه، نقشه کشی صنعتی.

  • دروس تخصصی

زبان تخصصی، مبانی طراحی جواهرات، گوهر شناسی ۱، گوهر شناسی ۲، گوهر تراشی، ارزیابی الماس، کارآموزی ۱، کاراموزی ۲، پروژه ۱ (طراحی خلاق)، پروژه ۲ (طراحی بیونیک)، پروژه ۳ ( طراحی مد)، پروژه ۴ (طراحی تجهیزات الحاقی)، پروژه ۵ (طراحی برای آینده)، پروژه ۶ ( طراحی سرویس جواهرات)، پروژه ۷ ( کار با تولیدی ها)، پروژه نهایی.

  • دروس اختیاری

روش تحقیق، مدیریت تولید، اصول بازاریابی و برندینگ، حکمت هنر اسلامی، روانشناسی خلاقیت، مبانی و اصول کارآفرینی، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، فرهنگ و هنر و هویت ایرانی.

دانشگاه های دارای این رشته

  • دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز: 40 نفر زن_مرد ( پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی_روزانه)
  • دانشگاه نیشابور مشهد: 12 نفر زن_مرد ( پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی_روزانه)

بازارکار و درآمد رشته طلا و جواهر

باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا در این صنف همیشه در سطح بسیار خوبی بودهو هر لحظه هم خریدار و فروشنده وجود داشت، این رشته برای کسانی که مهارت کافی داشته باشند بازار کار بسیار خوبی را فراهم می کند. درآمد دراین حرفه مانند دیگر حرفه ها، بستگی به تجربه و مهارت های فرد دارد. البته برخی از عوامل مانند تعداد تقاضا مشتریان، موقعیت جغرافیایی، شرایط قیمتی در میزان درآمد مشاغل این حوزه مهم است. راه های زیادی برای کسب درآمد برای این طراحان وجود دارد.

بیشترین درامد این طراحان از تعداد فروش بیشتر و اجرای طراح های سفارشی است.. درامد افرادی که علاوه بر طراحی، به فروش هم می پردازند، به مراتب بیشتر است. برخی از این افراد که شرکت و کارگاه دارند، درآمدی خیلی بیشتر از دو شغل قبلی دارند. البته راه اندازه شرکت در زمینه طراحی و ساخت طلا و جواهر، کار بسیاری راحتی نیست.

در این مقاله از آموزشگاه کنکور هنریون تلاش کردیم که به صورت کامل رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر را معرفی کنیم تا راهنمایی باشد برای انتخاب رشته بهتر شما؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله رشته های کنکور هنر مراجعه کنید.

چگونه با تیم هنریون مشاوره بگیریم؟

کافیه تو دایرکت هنریون یا تلگرام پی ام بدید و شرایط مشاوره کنکور هنر و ثبت نام در کلاس های کنکور هنر رو بپرسید. اگر هم به اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتونید با شماره 09923083794 تماس بگیرید.(صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود)

 برای ثبت نام به آیدی تلگرام هنریون به نشانی honarioonf@ یا به پیج اینستاگرام هنریون به آدرس honarioon.group دایرکت بدید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها