وبلاگ

قبولی در کنکور هنر

قبولی در کنکور هنر

شرکت در کنکور هنر و قبولی در آن یک از دغدغه های اصلی علاقه مندان به رشته های هنری می‌باشد. شما با شرکت در آزمون سراسری هنر، امکان تحصیل در تمامی رشته های هنری که در دانشگاه های سراسر کشور ارائه می شود را خواهید داشت. برخی از رشته های هنری، جدا از خود کنکور هنر دارای یک آزمون عملی هم هستند که معمولا یک ماه پس از کنکور سراسری برگزار می شود و برای اینکه امکان تحصیل در این گونه رشته ها را داشته باشید، باید در آزمون عملی این رشته هم شرکت بکنید.
البته در سایت هنریون تمامی توضیحات لازم درباره این رشته های کنکور هنر ارائه شده و شما می توانید با فضای این رشته ها و نحوه برگزاری آزمون های عملی هنر مختلف آشنا شوید.

رتبه لازم برای کنکور هنر

اساسا این سوال درستی نیست که ما بپرسیم برای هر رشته هنری در یک دانشگاه خاص چه رتبه ای لازم است.
مثلا هیچ وقت نمی‌توان به صورت دقیق اشاره کرد که برای قبولی در رشته بازیگری-کارگردانی تئاتر در دانشگاه تهران، شما باید چه رتبه ای را کسب کنید. چون قبولی شما به پارامتر های مختلفی بستگی دارد و هر ساله تراز های شرکت کنندگان کنکور، نسبت به سال های قبل متفاوت است. ولی با توجه به تعداد سهمیه های دختر و پسر و ظرفیت پذیرش دانشگاه و چند عامل همزمان دیگر، می توان به‌صورت حدودی تخمین زد که شما نیازمند چه رتبه ای برای قبولی در رشته دلخواه خودتان هستید. به عنوان مثال با در نظر گرفتن همه این موارد، برای قبولی در رشته بازیگری دانشگاه تهران، رتبه منطقه شما باید حدودا پایین تر از ۹۰ باشد. البته این نکته اصلا قطعی نیست و فقط به صورت حدودی می توان تخمین زد.

نمونه کارنامه قبولی در کنکور هنر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها