وبلاگ

مشاوره کنکور هنر

کنکور هنر یک آزمون تخصصی برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم سطح کشور است. در سالهای گذشته این آزمون یکبار در سال و در تیرماه برگزار میشد، اما طبق تصمیم گیری های صورت گرفته توسط سازمان سنجش، از دی ماه 1401 این آزمون دوبار در سال و در ماه های دی و تیر برگزار میشود. دانش آموزان میتوانند در هر دو نوبت آزمون شرکت کنند و بهترین رتبه ی کسب شده در این دو آزمون به عنوان ملاک سنجش آنها برای پذیرش در دانشگاه درنظر گرفته میشود. تمامی افرادی که دارای دیپلم دوازدهم نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی فنی و حرفه ای هستند میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

 کنکور هنر شامل دو بخش عملی و تئوری است. اکثر رشته های کنکور هنر شامل آزمون عملی هستند که تاثیر این آزمون از سال 1402 تقریبا چهار برابر شده است. (40 درصد از کل نتیجه منوط به آزمون عملی است.) پس کسی که برای کنکور مطالعه دارد باید همزمان برای آزمون عملی هم تمرین داشته باشد.

مشاوره کنکور هنر

ضرورت داشتن مشاور کنکور

چرا باید در کنکور هنر از مشاور کمک بگیریم؟

 تعداد زیادی از افرادی که برای کنکور مشاوره میگیرند و کلاس شرکت میکنند نتیجه خوبی میگیرند، البته افرادی هم هستند که از مشاوره و کلاس استفاده نمی کنند و به صورت خودخوان برای کنکور آماده میشن و نتیجه خوبی هم میگیرن و به چیزی که آرزوشونه میرسن و اینطوری نیست که بگیم هرکسی که مشاوره و کلاس نداره نمیتونه توی کنکور نتیجه بگیره، اما اگر بخواهیم این راه رو مطمئن تر پشت سر بذاریم، بهتره از تجربه و راهنمایی های یک مشاور کنکور که سالهای گذشته و به خصوص سال قبل نتایج خیلی خوبی داشته استفاده کنیم. مشاور کنکور صرفا باعث میشه این راه هموارتر بشه و با اطمینان خاطر و آسودگی خیال بیشتری این مسیر رو طی کنید، و باید درنظر داشته باشید که کار اصلی رو خود دانش آموز باید انجام بده، یعنی خوب درس بخونه، و مشاور قرار نیست براتون معجزه کنه. براتون ی مثال میزنم تا این قضیه رو بهتر درک کنید: مشاور مثل قاشقه، کلاس مثل بشقاب، و درسی که دانش آموز میخونه مثل غذا میمونه، مشاور درس خوندن رو براتون راحتتر میکنه و باعث میشه با یک پلن مشخصی که میدونید قبلا یک سری افراد ازش استفاده کردند و نتیجه گرفتند پیش برید و طبق اون عمل کنید. در نهایت با حضور مشاور ریسک کار کمتر میشه و میتونید مطمئن تر جلو برید و میدونید که توی مسیری قرار دارید که قبل از شما خیلیای دیگه رفتن و نتیجه خوبی گرفتن.(هنریون فقط در کنکور 1401، 38 رتبه ی تک رقمی و  تعداد زیادی از افرادی که برای کنکور مشاوره میگیرند و کلاس شرکت میکنند نتیجه خوبی میگیرند، البته افرادی هم هستند که از مشاوره و کلاس استفاده نمی کنند و به صورت خودخوان برای کنکور آماده میشن و نتیجه خوبی هم میگیرن و به چیزی که آرزوشونه میرسن و اینطوری نیست که بگیم هرکسی که مشاوره و کلاس نداره نمیتونه توی کنکور نتیجه بگیره، اما اگر بخواهیم این راه رو مطمئن تر پشت سر بذاریم، بهتره از تجربه و راهنمایی های یک مشاور کنکور که سالهای گذشته و به خصوص سال قبل نتایج خیلی خوبی داشته استفاده کنیم. مشاور کنکور صرفا باعث میشه این راه هموارتر بشه و با اطمینان خاطر و آسودگی خیال بیشتری این مسیر رو طی کنید، و باید درنظر داشته باشید که کار اصلی رو خود دانش آموز باید انجام بده، یعنی خوب درس بخونه، و مشاور قرار نیست براتون معجزه کنه. براتون ی مثال میزنم تا این قضیه رو بهتر درک کنید: مشاور مثل قاشقه، کلاس مثل بشقاب، و درسی که دانش آموز میخونه مثل غذا میمونه، مشاور درس خوندن رو براتون راحتتر میکنه و باعث میشه با یک پلن مشخصی که میدونید قبلا یک سری افراد ازش استفاده کردند و نتیجه گرفتند پیش برید و طبق اون عمل کنید. در نهایت با حضور مشاور ریسک کار کمتر میشه و میتونید مطمئن تر جلو برید و میدونید که توی مسیری قرار دارید که قبل از شما خیلیای دیگه رفتن و نتیجه خوبی گرفتن.(هنریون فقط در کنکور 1401، 38 رتبه ی تک رقمی و دو رقمی داشته).

مراحل برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت و قبولی در کنکور هنر

1.تصمیم گیری: باید تصمیم قطعی بگیرید که آیا من واقعا میخوام کنکور بدم؟ چون اگه این تصمیم رو داشته باشید نیازه که خیلی زیاد براش تلاش کنید و تو سختی ها جا نزنید. مثلا شما یک دانش آموز هنرستانی هستید، باید برای خودتون مشخص کنید که آیا من میخوام کنکور بدم و تو دانشگاه های سراسری مثل دانشاه تهران، دانشگاه هنر، الزهرا و… درس بخونم یا نه میخوام با معدل برم دانشکاه های غیر انتفاعی و آزاد و…

باید تو تصمیمی که میگیرید مصمم باشید، و بدونید که باید هفت هشت ماه یا حتی بیشتر زمان مفید و تمام تمرکزتون رو برای کنکور بذارید.

  1. بعد از پذیرفتن تصمیمی که گرفتید و رسیدن به این نتیجه که پتانسیل شروع از چهار پنج ساعت درس خوندن و رسوندنش به ساعتهای طولانی(بیشتر از 10 ساعت) رو دارید، باید هدفتون رو مشخص کنید. باید رشته و دانشگاه مورد علاقتون رو انتخاب کنید، چون مشاور کنکور بر اساس رشته و دانشگاه هدف براتون تایم گذاری میکنه.
  2. شناسایی منابع کنکور هنر: در یکی دو سال اخیر بسیاری از منابع آزاد از کنکور هنر حذف شدن و بیشترین تمرکز طراحان به سمت کتب وزارتی معطوف شده، ولی متاسفانه خیلی از افراد و سایتها در این زمینه اطلاعات درستی ندارند و هچنان منابع آزاد رو به داوطلبان توصیه میکنند. ولی ما تو سایت هنریون تمامی منابع مورد نیاز کنکور رو براتون معرفی کردیم تا از سردرگمی خارج بشید.(هایپر لینک بشه به مطلب کتابها) هر کس با توجه به زمانی که برای خوندن کنکور شروع میکنه، تو مشاوره هنریون منابع مختلفی بهش معرفی میشه تا با توجه به تایمی که داره بتونه بهترین نتیجه رو بگیره.
  3. بعد از مشخص کردن هدف و تهیه ی منابع مورد نیاز، دیگه وقتش رسیده که شروع به خوندن کنید. برای این کار نیاز به یک پلن مشخص دارید. بعضی از درسها رو نیازه که زودتر شروع کنید، مثل ریاضی که به تست و تمرین زیادی نیاز داره تا بتونید خوب یاد بگیرید و بهش مسلط بشید، ولی بعضی از دروسی که حفظی تر و فرار هستند رو میشه دیرتر شروع کرد، مثل نمایش و خواص مواد که به اندازه ی ریاضی نیاز به تست زدن ندارند و روش خاص خودشون رو برای خوندن و یاد گرفتن دارند. یک مشاور خوب میتونه روش خوندن هر درس رو بهتون یاد بده تا دچار آزمون و خطا نشید و بتونید بهترین نتیجه رو بگیرید. پلن بندی و زمانبندی از اول شروع تایم درسی برای هرکس نسبت به زمانی که تا کنکور داره متفاوته، مثلا اگه کسی 4ماه زمان داشته باشه طبیعتا بخشی از منابع که از اهمیت کمتر برخوردارند، توسط مشاور براش حذف میشه. ولی اگه کسی یک سال زمان داشته باشه منابع براش حذف نمیشه و به دروسی که مهمتر هستند و به زمان بیشتری نیاز دارند مثل ریاضی و درک عمومی وقت بیشتری اختصاص میده و با کمک مشاور و روشی که بهش پیشنهاد میده میتونه تایم درس خوندنش رو راحتتر سپری کنه تا تو این زمان نسبتا طولانی از درس خوندن زده نشه و بتونه تا آخر پر قدرت پیش بره.
جلسات مشاوره گروهی، مسائل روحی و روانی و …توسط پشتیبان میتونه تحت کنترل باشه

نکات مهم موفقیت در کنکور هنر

نکات زیادی در رابطه با کنکور هنر وجود دارد که توسط مجموعه هنریون به دانش آموزان کنکوری یاد داده میشه تا با توجه به آنها و رعایت هرکدام بتوانند بهترین نتیجه را در کنکور کسب کنند. به برخی از این نکات در زیر اشاره شده است:

  1. با توجه به افزایش ضریب درک عمومی ریاضی و فیزیک در کنکور، این درس نیاز به تست و تمرین نیازی دارد و لازم است داوطلبان از ماه ها قبل شروع به یادگیری مباحث مختلف این درس کنند و همزمان با خواندن درسنامه ها از تست زدن نیز غافل نباشند.
  2. گرچه دروس عمومی از دفترچه کنکور حذف شده اند اما همانطور که قبلا نیز اشاره شد این دروس در خرداد ماه و بصورت امتحان نهایی مورد ارزیابی قرار میگیرند، پس باید وقت کافی به خواندن این دروس نیز اختصاص داد. هایپر لینک بشه به قسمت تغییرات کنکور هنر که درمورد عمومیا توضیح دادیم
  3. برای ازمون عملی به خصوص زیر گروه 1 و 2(نقاشی، گرافیک، طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی صنعتی و…) با توجه به اهمیت و ضریب بالایی که آزمون عملی داره حتما باید از چندماه قبل شروع به تمرین کنید تا بتونید درصد بالایی رو کسب کنید.
با یک برنامه ریزی خوب و صحیح پیش برید تا دروس روی هم تلنبار نشن و بتونید نتیجه خوبی رو بگیرید.

مشاوره کنکور هنریون شامل چه خدماتی است؟

  1. برنامه ریزی هفتگی براساس پلن بندی موفق به روز شده ی سال گذشته که هر هفته برای دانش آموز ارسال میشه و آخر هفته چک میشه.
  2. جلسات مشاوره هفتگی آقای فراهانی که هر هفته بصورت آنلاین در اسکای روم برگزار میشه. تو این جلسات درمورد روش درس خوندن، هدف گذاری، انتخاب علاقه و رشته مورد نظر و مشکلات فکری و فیزیکی در هر بازه زمانی صحبت میشه و در کنار اینها کلی حرفهای انگیزشی که ادامه مسیر رو براتون راحتتر میکنه وجود داره.
  3. آزمونک های هفتگی از دروس مختلف که باعث میشه به تدریج مباحث رو پیش ببرید و ایرادات، نقاط ضعف و قوت خودتون رو بفهمید و فرآیند درس خوندن رو بهبود بدید(راستی آزمونک های هر درس تو کلاس مربوط به همون درس تحلیل و رفع اشکال میشه)
  4. هر دانش آموز متناسب با رشته و دانشگاه هدف، پشتیبان خودش رو انتخاب میکنه. پشتیبان از رتبه برترهای سال گذشته ی هنریونه و روزانه با دانش آموز در ارتباطه و سوالاتشو جواب میده و تماس تلفنی هفتگی با دانش آموز خواهد داشت، کسی که از نظر سنی به شما نزدیکه و سال گذشته با همون چالش ها و دغدغه ها و مسائل مرتبط با کنکور درگیر بوده و میتونه تو این مسیر سخت همراهتون باشه و کمک زیادی بکنه.
تمام این خدمات توسط تیم هنریون با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ارائه میشود.

چگونه با تیم هنریون مشاوره بگیریم؟

کافیه تو دایرکت هنریون یا تلگرام پی ام بدید و شرایط مشاوره و ثبت نام رو بپرسید. اگر هم به اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتونید با شماره 09923083794 تماس بگیرید.(صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود)

 برای ثبت نام به آیدی تلگرام هنریون به نشانی honarioonf@ یا به پیج اینستاگرام هنریون به آدرس honarioon.group دایرکت بدید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها