رشته های کنکور

آزمون عملی طراحی صنعتی

آزمون عملی طراحی صنعتی

استاد محمد سلیمیان

مدرس: آزمون عملی طراحی صنعتی

سوابق:

  • مدرس ازمون عملی کارشناسی و ارشد از سال ۹۳
  • فارغ التحصیل طراحی صنعتی دانشگاه تهران
  • استاد طراحی صنعتی دانشگاه تهران، هنر های زیبا
  • طراح و مدرس و پژوهشگر دیزاین، برگزیده مسابقات ملی و بین المللی

نتایج ۱۴۰۱ (۶ نفر قبولی طراحی صنعتی دانشگاه تهران ،۵ نفر دانشگاه هنر،۳ نفر دانشگاه علم و صنعت و ۶ نفر دانشگاه الزهرا، هنر اصفهان و همدان)

جهت ثبت نام در کلاس های آزمون عملی طراحی صنعتی و یا مشاوره رایگان با شماره 09923083794 تماس بگیرید.

استاد محمد سلیمیان

در این مقاله می‌خواهیم چکیده از نحوه و نیازات آزمون عملی هنر رشته طراحی صنعتی را همچون روزمه، هزینه آزمون، زمان برگزاری آزمون، منابع و سوالات داوران را در اختیار شما قرار دهیم.

پذیرش رشته طراحی صنعتی برخلاف تصور عام، از طریق کنکور هنر صورت میگیره نه کنکور ریاضی. و از بین رشته های هنر به نوعی ترکیبی از بعد هنری و بعد مهندسی است. در این آزمون نیازی به داشتن رزومه و کارنامه هنری نمیباشد پیش‌نیاز آزمون عملی طراحی صنعتی توانایی خوب دیدن است.

اینکه بتوانید به محصولات اطراف خود با حساسیت بالایی بنگرید و به راحتی از کنار پدیده‌ها و مکانیزم‌ها رد نشوید در دوران کنکور وقت کافی برای بالا بردن مهارت‌های اسکچینگ و اطلاعات تئوریک وجود دارد.

میزان تأثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

در سال های گذشته (۱۴۰۱ به قبل) با وجود ضریب ۴ آزمون عملی طراحی صنعتی مشاهده میشد میزان تأثیر کنکور تئوری هنر بسیار بیشتر از کنکور عملی آن بوده‌است لذا تمامی رتبه های برتر دو رقمی با عملی متوسط شانس قبولی در دانشگاه‌های تهران و هنر را داشته‌اند. و از سال ۱۴۰۲ ضریب آزمون عملی با یک افزایش چند برابری به ۱۲ رسید، تأثیری به اندازه درس درک عمومی در کنکور تئوریک دارد! و همین مسئله گویای تأثیر بشدت زیاد این آزمون در نتیجه نهایی میباشد. لذا داوطلبان میبایست در طول سال همگام با مطالعه دروس تئوری کنکور، مهارت عملی خود را نیز ارتقا دهند. زیرا با مشاهده قبولی های امسال امکان قبولی این رشته حتی برای رتبه های سه رقمی در دانشگاه‌های تهران -با نمره عملی بالا- فراهم شده‌است.

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی صنعتی

داوطلبان میبایست در موعد اعلام شده از سوی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام لازم را به عمل آورند.

هزینه ثبت نام + نحوه پرداخت هزینه

هزینه ثبت نام آزمون هرساله توسط سازمان سنجش اعلام میشود. این هزینه در کنکور ۱۴۰۲، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر آزمون بوده است. در کنکور هنر امکان ثبت نام تنها دو آزمون عملی وجود دارد.

لازم به ذکر است داوطلبان خواهان این رشته درصورت تمایل به داشتن پلن دوم، میتوانند رشته های دیزاین محور نظیر گرافیک یا طراحی لباس را برای اولویت های بعدی خود لحاظ کنند.

زمان برگذاری آزمون عملی طراحی صنعتی

زمان برگذاری این آزمون حدود ۱ الی ۱/۵ ماه پس از کنکور تئوری میباشد.

محل برگذاری آزمون عملی طراحی صنعتی

این آزمون به صورت حوزه ای در استان‌های مختلف کشور برگذار میشود که استان مربوطه برای هر شهر توسط سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد‌ رسید.

تفاوت قابل ذکر آزمون طراحی صنعتی در مقایسه با آزمون نقاشی‌، گرافیک در مرحله اصلاح این است که تمامی پاسخ‌های داوطلبان توسط یک داور (طراح سؤال مورد نظر) اصلاح میگردد، لذا نمرات اخذ شده توسط داوطلبان بصورت عادلانه اعطا شده‌است.

نحوه برگذاری آزمون عملی کنکور رشته طراحی صنعتی

داوطلبان میبایست در روز و ساعت برگذاری آزمون در حوزه مربوطه حضور داشته باشند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه -که چند روز قبل در سایت سازمان سنجش منتشر میشود- الزامیست.

منابع آزمون عملی کنکور هنر طراحی صنعتی

برای کسب دانش تئوری کافی برای این آزمون کتاب “طراحی صنعتی تئوری و عملی” انتشارات وارش پیشنهاد میشود. برای بالا بردن مهارت اسکچینگ آزمون داوطلبان میبایست تحت نظر استاد مورد نظر تمرین مستمر داشته باشند.

سؤالات آزمون عملی طراحی صنعتی

آزمون عملی طراحی صنعتی در دو بخش تئوری و رسمی برگذار میشود. بخش تئوری این آزمون شامل ۳۰ سؤال تستی در مدت زمان سی دقیقه بوده و داوطلبان می‌بایست دانش کافی برای پاسخ‌دهی به این سؤالات را داشته باشند (آزمون نمره منفی دارد). بخش رسمی آزمون نیز برای ارزیابی مهارت‌های رسمی و اسکچینگ داوطلبان میباشد که توسط سازمان سنجش تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. در این آزمون مصاحبه مستقیم با داوران صورت نمیگیرد.

زمان اعلام نتایج آزمون عملی طراحی صنعتی

نتایج آزمون عملی چند هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور تحت عنوان کارنامه سبز در سایت سازمان سنجش منتشر میشود.

کلاس‌های آزمون عملی طراحی صنعتی

انتخاب کلاس برای این آزمون مسئله‌ای بسیار مهم است و داوطلبان میبایست در انتخاب کلاس و استاد حساسیت کافی به خرج دهند زیرا تحت نظر بودن استاد با تجربه در این بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله از آموزشگاه کنکور هنریون تلاش کردیم که به صورت کامل آزمون عملی طراحی صنعتی را معرفی کنیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله رشته طراحی صنعتی مراجعه کنید.

چگونه با تیم هنریون مشاوره بگیریم؟

کافیه تو دایرکت هنریون یا تلگرام پی ام بدید و شرایط مشاوره کنکور هنر و ثبت نام در کلاس های کنکور هنر رو بپرسید. اگر هم به اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتونید با شماره 09923083794 تماس بگیرید.(صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود)

 برای ثبت نام به آیدی تلگرام هنریون به نشانی honarioonf@ یا به پیج اینستاگرام هنریون به آدرس honarioon.group دایرکت بدید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها