وبلاگ

افزایش تاثیر آزمون عملی در کنکور هنر

افزایش تاثیر آزمون عملی در کنکور هنر

کنکور هنر در بیشتر رشته ها به صورت نیمه متمرکز انجام میشود، یعنی هرفرد ضمن شرکت در کنکور تئوری، باید در کنکور عملی رشته ی مورد نظر خود شرکت کند. فقط پذیرش در رشته های صنایع دستی، موزه، مرمت بناهای تاریخی، مرمت آثار تاریخی، باستان شناسی، تلویزیون و هنرهای دیجیتال صرفا براساس رتبه ی شما در کنکور تئوری، بعلاوه معدل است.

آزمون عملی هنر تا سال ۱۴۰۱ نسبت به تغییرات جدید از سوی سازمان سنجش تاثیر کمتری داشت اما از سال ۱۴۰۲  به بعد با ضریب ۱۲ سنجیده میشود و تقریبا تاثیر این آزمون چندین برابر شده است.

طبق این تغییر اساسی تمام علاقمندان به رشته های نیمه متمرکز کنکور هنر مثل تمام رشته های تئاتر، برخی رشته های تجسمی، عکاسی، سینما، موسیقی و … باید ضمن تلاش برای کنکور تئوری از همان ابتدا زمان مناسبی را صرف تمرین برای آزمون های عملی خود کنند.

رشته ایی مثل موسیقی که شامل (نوازندگی موسیقی جهانی، نوازندگی موسیقی ایرانی و آهنگسازی) میشود، از همان ابتدا تاثیر زیادی را از آزمون عملی میگرفت و با توجه به تغییرات آزمون عملی افراد علاقمند به این رشته  لازم است حتما روزانه حدود دوساعت و نیم صرف تمرین برای این آزمون کنند، البته برای رشته ایی مثل موسیقی یکسال زمان مناسبی نیست و نتیجه دلخواه حاصل نمیشود حتما باید چندسال تمرین کرده باشید.

برای رشته های زیرمجموعه تئاتر، لازم است که روزانه نیم ساعت مشغول خواندن نمایشنامه و دیدن فیلم تئاتر باشید و تحلیل درست نمایشنامه و فیلم تئاتر ها را یاد بگیرید.

برای رشته سینما تا قبل از سال ۱۴۰۱ آزمون عملی برگزار نمیشد، اما بعد از تغییراتی که در کنکور ایجاد شد علاقمندان به سینما ضمن شرکت در کنکور تئوری لازم است که خودشان را برای آزمون عملی هم آماده کنند ، بهتر است که ساعاتی از روز را صرف دیدن فیلم های فاخر تاریخ سینما کنند و مشغول تحلیل کل فیلم بشوند. برای رشته های نقاشی، گرافیک، طراحی پارچه، طراحی لباس و … هم لازم است که ساعاتی در روز را مشغول نقاشی و طراحی های ذهنی بشوند.

علاقمندان به رشته های کنکور هنر میتوانند در کلاس های آنلاین، ترکیبی و یا حضوری رشته ی مورد نظر خود ثبت نام کنند و با برنامه ی درست برای آزمون عملی آماده بشوند.

درواقع اگر بیشتر زمان خود را در روز مشغول خواندن کتاب های کنکور هنر هستید، بخش کمی از آن را به مطالعه و تمرین برای آزمون عملی اختصاص دهید.

چندروز پس از کنکور تئوری، ثبت نام برای آزمون عملی آغاز میشود ، هر داوطلب مجاز به ثبت نام در دو آزمون عملی است، میتواند در دو رشته ثبت نام کند تا شانس قبولی بیشتری داشته باشد.

این آزمون معمولا در اواسط مرداد ماه برگزار میشود، همه ی رشته ها به جزء رشته هایی که آزمون عملی آن ها با نقاشی مشترک است در دانشگاه تهران (پردیس هنرهای زیبا ) برگزار میشود.

چگونه با تیم هنریون مشاوره بگیریم؟

کافیه تو دایرکت هنریون یا تلگرام پی ام بدید و شرایط مشاوره کنکور هنر و ثبت نام در کلاس های کنکور هنر رو بپرسید. اگر هم به اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتونید با شماره 09923083794 تماس بگیرید.(صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته شود)

 برای ثبت نام به آیدی تلگرام هنریون به نشانی honarioonf@ یا به پیج اینستاگرام هنریون به آدرس honarioon.group دایرکت بدید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها